Saturday, December 31, 2011

Last day of 2011 .

Gosh ! today is the last day for the year 2011 . Time goes quite fast . hahaha 
#mimpi ape aku hari ni nak writing2 bagai.. 
urh . aku baru je blogwalking kat blog kawan aku . 
I'm quite shock . I'm never expect it . but thanks my dear BFF . love ya too . heheh 
ni link blog my BFF . agak-agak nak kenal dengan BFF aku try la klik sini k ? hehe
Panjang berjela-jela BFF aku punya wishlist sedangkan aku langsung tak terfikir semua itu . 
aku tak terfikir pun nak ubah diri aku padahal aku perlu ubah diri aku supaya tak jadi macam dulu lagi , banyak menyusahkan orang je , so , aku tetiba je terfikir tadi nak buat wihslist for the year 2012 , 
kat bawah ni ade serba sedikit wishlist aku untuk aku laksanakan bermula tahun baru ini . 

My wishlist for the year 2012 !!


  1. tahun baru semester baru , aku nak cuba dapatkan AKJ untuk semester ni memandangkan ini adalah semester terakhir aku di Politeknik .
  2. aku nak cuba jadi pelajar yang outspoken , tak malu-malu lagi depan pelajar lain .
  3. aku nak cuba jadi kawan yang dapat susah senang dengan kawan-kawan yang aku selalu abaikan . #i'm sorry for my attitude , i'm trying my best to be your good friend . =)
  4. aku nak lupakan semua benda yang telah meninggalkan kenangan pahit sepanjang tahun 2011 . #i'm letting him out of my life , so , never ask about him again . i hope i can .
  5. aku nak cuba jadi seorang yang tak lembut hati . #depends on situation , i'm not letting someone fools me again . too much hurt inside .
  6. aku nak jadi seorang anak yang baik untuk parent aku , jadi seorang adik yang disayangi oleh abang-abang aku , jadi seorang hamba yang selalu patuh pada perintah-Nya . #slowly change .
hehehe sori sori , tadi aku cakap serba sedikit je wishlist aku , 
tapi aku rasa macam banyak jugak wishlist aku untuk tahun ni . 

#tapi tak lebih daripada sepuluh , takde laa banyak sangat kann.. =) 

Semoga tahun baru yang mendatang ini dapat memberikan lebih banyak kenangan yang indah buat kita semua  .

Friday, December 23, 2011

APA PON TAK BOLEH .

Hidup ni mudah je kena tipu kan ? Walau dah cuba sedaya upaya untuk tidak meletakkan sepenuh harapan kat dia , tapi hati ni terlalu mudah untuk memberi sedangkan dia hanya main-main je . kenapa aku tak ikut kata hati aku ? kenapa mesti percaya jugak kat dia ? segalanya kerana aku takut menyesal di kemudian hari tetapi tengok lah sekarang macam mana , lagi teruk rasanya daripada menyesal . menyesal dan kecewa , satu perasaan yang berbeza . kenapa perlu meyakinkan aku tentang perasaan dia kalau dia tak terniat nak bersama aku ? memberi pun susah , menerima pun susah . Disakiti dan tersakiti . hehe

aku inginkan dirimu datang dan temui aku , kan ku katakan pada mu aku sangat mencintai dirimu .
semoga kau kan mengerti tentang perasaan ini .

Monday, November 7, 2011

Pertemuan Kali Pertama bersama JJX menjengah di ingatan !

Masa pertama kali jumpa JJX , aku tak sangka yang aku akan sayang JJX sangat-sangat .
Pertemuan yang dirancang secara tiba-tiba agak membuatkan jantung aku berdegup kencang .
Aku tak pernah terfikir nak bertemu JJX .

Aku menunggu JJX di perhentian bas kat depan Centre Point Kemaman .
Kalau tak silap aku , JJX baru sampai dari Kuala Terengganu .
JJX datang Kemaman pun atas urusan kerja .
Empat hari tiga malam  je .

Hari pertama jumpa JJX , ya Allah , hati aku gelisah yang teramat sangat .
Perasaan takut menyelubungi diri .
Nasib baik ada seorang kakak , 
kak Nadia aku panggil ,
yang teman aku mesej sepanjang keluar dengan JJX .

Masa aku nak melangkah masuk ke dalam kereta JJX , aku teragak-agak .
Aku tanya JJX , " ni JJX ke ? "
JJX jawab , " ye , masuk lah cepat . "
Dengar je arahan daripada dia , spontan aku terus masuk .
Aku mendiamkan diri aku .
Jantung aku memang tak terucap la , memang laju degup jantung aku .
Tangan terketar - ketar , 
aku selindungkan dengan menggosok-gosokkan tangan aku kat telefon bimbit .
Laju je aku taip mesej kat Kak Nadia ,
Aku hantar mesej camni 
" Kak , jue takut la . Camne ni . "
JJX tanya aku , " haa , mesej ngan siapa tu ? "
aku jawab , " dengan kawan sekerja , kenapa ? " sambil tersengih memandang JJX . 
Konon nak selindung rasa takut . hehe
JJX tanya lagi , " Jue takut ngan JJX ke ? "
Aku terus jawab , " eh , mana ada , nak takut apanya ngan JJX . " dengan muka yang sangat yakin .
Aku tersenyum puas sebab yakin dengan jawapan aku .
JJX pun cakap " habis tu kenapa hantar mesej kat kawan cakap takut ? "
Aku terkejut . Mana dia tahu ni ? Dia intai aku mesej kak Nadia ke ?
Aku jawab , " eh , takde la . bila plak Jue hantar mesej camtu . " Aku cuba yakinkan JJX ,
JJX tersengih .
Aku pelik . ' apahal mamat ni ? ' aku mengomel di dalam hati .
JJX tanya lagi , " habis tu kalau betul Jue tak takut dengan JJX , kenapa salah hantar mesej kat JJX ? Siap cakap takut la . Betul kan ? Ni mesej Jue tadi . " terus dia tunjukkan telefon bimbit dia .
Aku terdiam . Tersengih macam kerang busuk .
Aku jawab , " mana ada , err . Jue bukan takut dengan JJX , err . Jue nak hantar mesej tu kat kawan Jue , nak cakap yang Jue takut err . Jue takut tunggu kat perhentian bas tadi sorang-sorang . Bukan takut dengan JJX . " sekali lagi dengan yakinnya aku berkata-kata .
JJX soal lagi , " nak takut apanya kat perhentian bas tu ? "
dengan berbekalkan sedikit idea , aku menjawab , 
" kat situ bahaya , kawan Jue cakap ada yang kena ragut , kena rompak kat situ . mesti la Jue takut . hehe "
aku tersenyum ketakutan . 
mesti la takut ,
takut alasan yang aku bagi tu tak diterima pakai oleh JJX .
JJX tanya lagi , " bahaya ei kat situ ? Okay , takpe la kalau macam tu . JJX ingatkan tadi Jue takut dengan JJX . " JJX tersengih memandang aku .
' haish budak ni , tahu tahu je aku takut ngan dia ' ngomel lagi aku kat dalam hati .
Aku cuma tersenyum memandang ke arah dia .

suasana sepi tiba-tiba apabila kitaorang mendiamkan diri .
aku nak tergelak pun ada jugak sebenarnya ,
ye lah , manakan tidak ,
boleh pulak aku tersalah hantar mesej tu kat JJX .
Mati mati aku ingat aku hantar mesej tu kat kak Nadia .
Aku cuba membayangkan macam mana la reaksi Kak Nadia kalau dia dapat tahu .
Bayangan aku terhenti apabila JJX tetiba bersuara menanyakan aku
" kita nak pergi mana ni ? "
aku laju je menjawab 
" ikut JJX la , JJX yang bawak kereta , bukan Jue " aku tersenyum memandang JJX .
" kalau ikut JJX , JJX bawak Jue balik rumah dah ni . " JJX tersenyum sambil senyum gatal .
" eh , mana boleh macam tu . " spontan aku menjawab . naik seram jugak aku dengar JJX cakap camtu .
" habis tu tadi cakap ikut JJX ? " JJX tak mahu mengalah .
" JJX sampai tadi mesti laparkan , tak makan lagi . kita pergi kedai makan je la kalau macam tu . "
Aku menjawab bersahaja . Malas nak layan . Takut nanti makin di layan makin menjadi-jadi .
JJX mengikut saja usulan ku .
Hampir 15 minit berlegar di bandar Kemaman , sebuah kedai pun tidak kami jejaki .
JJX merungut " cakap tadi nak pergi kedai makan , daripada tadi pusing , tak singgah pun . "
Aku membalas " la , ikut JJX la nak singgah kedai makan mana , Jue okay je . "
JJX menjawab " JJX mana la tahu nak singgah kat mana . adooi .. "
" kalau nak , kita beli je la apa yang patut kat pasar malam , hari ni ada pasar malam , nanti dah beli , kita pergi je mana-mana untuk makan . " aku memberi cadangan .
JJX jawab " ala , susah la macam tu , kita cari je la kedai-kedai makan kat tepi jalan . "
Aku hanya mengangguk .
Aku terus bagi petunjuk pada JJX untuk ke sebuah kedai makan yang aku pernah kunjungi .
Masa kat kedai makan tu , suasana agak lengang sebab tak ramai pelanggan .
Aku mengambil tempat berhadapan JJX .
Ya Allah , sekali pandang je kat mata dia , aku dah tertarik .
Mata dia cantik . Aku malu nak bertentang muka dengan dia .
Sekali lagi kitaorang membisu.
Aku banyak memandang ke arah sekitar kawasan sekeliling berbanding wajah JJX .
Sesekali mata kitaorang bertaut .
Aku hanya mampu menghadiahkan sebuah senyuman saja pada dia dan dia hanya bersahaja .
Setiap kali dia mengalihkan pandangan dia daripada menatap aku , aku akan merenung wajah dia .
Boleh tahan , rambut panjang sedikit ikal . 
Baru aku perasan , dia pakai spek semasa memandu saja .
Masa kat kedai makan tu , dia bukak spek dia dan letakkan kat atas meja .
kalau tak silap , jenama spek dia , ray ban .
*err , betul ke ek ? aku dah ingat - ingat lupa .
Hampir 20 minit kat kedai makan tu , kitaorang ambil keputusan untuk balik .
Semasa kitaorang melangkah keluar daripada kedai menuju ke kereta ,
aku ingat lagi , aku ada beritahu dia 
" JJX nak tahu tak , kereta JJX sama macam kereta Abang Long Jue , cuma warna je yang lain . "
JJX bertanya " ya ke ? " sambil tersenyum dan melangkah masuk ke dalam kereta .
Begitu juga dengan aku , masuk saja di dalam kereta , aku memberitahu JJX
" iya , betul . Sama . Fragrance yang JJX guna pun sama dengan Abang Long . "
" Jue rasa macam keluar dengan Abang Long Jue je . hehehe " aku ketawa kecil apabila terfikir sedemikian .
JJX mendengus " mana boleh rasa macam tu . "
aku menjawab " biar la . takleh ke ? "
JJX hanya mendiamkan diri .
Aku pun terus berkata pada JJX
" nanti hantar Jue kat pintu masuk belakang Centre Point eh ? "
Mendengar sahaja kata-kata ku , dia terus memandu menuju ke arah destinasi yang aku katakan tadi .
Sepanjang perjalanan tu , JJX tetiba je bersuara
" Alamak , JJX lupa la nak bawak pencuci muka . Kat mana nak cari ek kat sini ? "
" kalau nak , kita singgah la kat Watson jap ? " aku bagi cadangan .
JJX menggeleng .
" dah pukul 6.45 ni . Pintu gate tutup kul 7.00 . nanti JJX takleh nak masuk dah . "
Baru aku teringat , JJX menginap kat tempat dia berurusan untuk kerja .
Jadi agak sukar untuk dia ke mana-mana tanpa perlu mematuhi masa yang ditetapkan .
" kalau macam tu , biar Jue belikan je la . Selalu pakai apa ? "
JJX menjawab " takpe ke Jue beli kan ? emmm . kalau boleh , JJX nak Garnier for Men "
sekali lagi laju je aku menjawab " alamak , yang tu  takde kat tempat Jue "
Kebetulan hari tu aku ada cari jugak pencuci muka jenama itu untuk abang aku kat tempat aku kerja , tapi tiada stok .
" kalau macam tu , beli je la jenama apa pun . JJX tak selesa kalau tak cuci muka dengan pencuci muka . "
Pertuturan JJX tatkala itu menggambarkan yang dia betul-betul tak selesa kalau tak cuci muka dengan pencuci muka . Aku tersenyum . Tak sangka dia jenis yang jaga muka . 
Aku hanya mengangguk mendengar kata-kata JJX tanda mengerti .
Sampai saja di destinasi , aku ucapkan terima kasih , dan JJX memberitahu ku
" nanti malam , Jue temankan JJX makan , boleh ? nanti JJX mesej . "
Aku terkejut tapi masih sempat mengangguk dan terus keluar daripada kereta .
Aku melangkah dua tiga langkah dan berpaling memandang ke arah kereta JJX yang berlalu pergi .

hehe penat jugak ek nak cerita semula apa yang telah terjadi , tapi sesungguhnya ianya adalah sebuah kenangan yang tak mungkin aku lupakan . kejadian yang berlaku selepas daripada pertemuan ini lagi meninggalkan banyak kenangan kepada aku . bermula daripada pertemuan ini lah yang menyebabkan aku sedar , aku tak boleh hidup tanpa dia . Sebab dia selalu ada untuk aku . 
I miss you , JJX .

p/s : if you're reading this , my JJX , I'm sorry . I just want to share my feeling about you . because I can't bears all about you anymore .








Saturday, November 5, 2011

JJX is not stands for Juliana Jamalluddin Xboyfriend . =)

P/s  : Entri kali ni tentang JJX . =)

Perkenalan yang tak sampai setahun buat aku jatuh sayang kat dia . 
tak tahu kenapa .. sayang tu tak kira bila masa dan tempat kan ? 
orang cakap sayang tak sama dengan cinta . 
sebenarnya aku sayang dia = aku cinta dia . itu bagi aku . hehe
 aku cuma cakap sayang , sebab aku malu nak ngaku aku cinta dia . haha 
ye la , takkan aku nak ngaku aku cinta dia , 
sedangkan aku cakap kat dia , aku sayang dia pun , dia tak bagi respon . 
huhurm malang betul .. 

mungkin betul cakap kawan aku , jodoh aku nanti aku jumpa bila dah bekerja kot . 
takleh ke dia jadi jodoh aku ? tak sesuai ei ? umm ummm 
entah entah dia tu suami orang , kan ? 
aku dah la tak tahu sangat pasal diri dia . 
cinta aku ni cinta monyet ke ? 
tak tak tak ... 
takkan cinta monyet kot . 
ummm 
cinta bertepuk sebelah tangan je . hahaha
 umm .. 

Aku suka tengok dia pakai spek , 
sebab dia akan mengingatkan aku kepada senior aku . 
tapi dia nampak lagi sweet bile tak pakai spek . 

Gigi dia ! 
aku suka tengok gigi dia . hehe 
kalau tengok gambar dia , aku akan tengok gigi dia . hehe 
dia amik gambar tak kacip bibir , sape suruh . 
memang nampak la gigi dia . hehe
 tapi aku suka . 
kawan aku cakap kat aku , 
suh bagitahu kat dia , lain kali amik gambar , kacip bibir , baru tak nampak gigi . hehehe
tapi aku tak bagitahu pun kat dia , sebab aku takut dia marah aku tunjuk gambar dia kat kawan aku . ummm
salah ke aku tunjuk gambar orang yang aku sayang kat kawan aku ?
 sekurang-kurang nya kawan aku tahu rupa lelaki yang selalu buat aku menangis malam-malam . 
err .. sorry AWAK .. =) hurmm .. 
I miss you so damn much . I wanna meet you .

err .. tersentimental lak kat sini .. hehehe 
mata dia menarik perhatian aku . 
sebab tu aku cakap dia lagi sweet tak pakai spek sebab mata dia cantik . 
sangat cantik . 
aku tak tahu nak describe camna . 
mata redup ke ?
 err .. bukan kot . 
mata kuyu ? 
hurmm .. 
ye kot mata kuyu .. 
err .. hehe 

dia cakap dia jahat , ada ke orang nak ngaku diri sendiri jahat kalau dia takde wat pape pun ?
 hurm .. aku pun tak tahu . 
Walauapapun , aku tetap tak percaya dia jahat , 
sebab di mata aku , dia yang paling baik . 
Sebab tu aku sayang dia . Sayang sangat-sangat . 
No other words I can express to show I love him very much . ermm ... 

perbezaan umur antara kitaorang , 7 tahun . ketara sangat ke ? 
huhurmm ... cinta tak kira usia .. 
err .. apa aku ni , dia tak cinta kan aku pun , aku je yang sayangkan dia . hurm .. 
aku teringat masa aku dengan dia mula-mula kenal , 
dia selalu ade dengan aku mase boy aku wat tak endah kat aku . 
Sampai la sekarang aku dah clash dengan boy aku , dia sentiasa ada dengan aku . 
Banyak masa yang dia luangkan untuk aku , walaupun hanya dalam mesej . 
Aku hargai sangat-sangat , 
terkadang aku terasa kenapa la aku tak kenal dia sebelum aku kenal ex boy aku . hurm .. 
ntah ntah dia anggap aku ni adik dia je ? ummm
 ape je yang dia cakap , yang memburukkan diri dia , 
aku tak pernah percaya , aku pun tak tahu kenapa . 
aku cuma tak mampu nak percaya je sebab dia adalah orang yang aku sangat sayang .
=)

Wednesday, November 2, 2011

Expression ?

My friend has been complain to me because of the updating status on Facebook by me . 
It just because I update my status more than 10 status in a day . 
Is it a mistake by me to always update status ? hurm ..
My life lately gone so crazy . My emotion not stable .
 I didn't realise it , but my friends told me , they saw me like having a problem . 
I don't know either it is true or not . I get depressed when all the things I want , always can't be achieved . 
Do I ? huh .. maybe .. I hope , this blog can be my diaries . 
I do need someone to be the listener but mostly of my friends , they also their own problem , 
so I don't think I should ask their help to be the listener .
One more thing , I can't sure all my friends can stand with my problem , 
because I'm the one who create the problem , so , it serves me right to having this problem . haish =,=" 
and I know , most of the people I know doesn't interested to listen to my problem by the way I delivered it . Am I the one who always give problems to other ? hurm .. 
Lately I was confused with my presence in this world . Am I useless ? 
I think I have give too much trouble to my family and my friends . Do I think too much ? 
Somehow I have thinking , 
It much better for me to leave this world because I just causing much trouble in this world .
Ahhh ... my word just like the person who have give up . 
I don't ask you to understand my writing , but to understand me . :'( 
thanks for reading this .
I love my family and my friends .
Thanks for always be there for me .
>.<

English ?

It has been a long time since the last time I work in with this . haha my broken English . 
Just ignore it as you still understand what I want to talk about . 
Lately I'm busy with the college life which is take 2/3 of my time to spend on . 
I have no time to work in this except on Facebook . huhu 
I'm sorry my dear blog because doesn't give any attention to you anymore . 
There's a good new that I want to tell you , next month will be the starter of my last semester . 
I just can't wait to finish my study . 
My lecturer said , it's okay if we used manglish as long as the other people understand what we talking about . Do you know what is Manglish ? Manglish is the combines word of Bahasa Malay and English . hahaha
I need to practice on my English although my English is bad . huh ! 
I just want to learn from someone who are willing to teach me sincerely . heheh 
Who are here willing to teach me English ? If not , I'll volunteer myself to teach . 
Today we'll learn about singular and plural bla bla bla bla ... 
I have no skill to teach because I was born not to teach but to learned . =) 
ah.... I have no idea to talk about . 
There's nothing I can do to solve my problem , and here is the place for me to get some peaceful . 
I don't know why but I think this place much calmer for me instead of Facebook . 
Facebook just make me feel the burden of waiting someone . OMGoodness.. 
Here must have a lot of grammatical error , don't you think so ? 
urh .. I still need to learn a lot from my lecturer how to reduce the grammatical error . =.="

I have a nice song for you , hope you enjoy it . Click here if you want to hear that song .

Wednesday, July 20, 2011

Second Week yang agak memenatkan !

baru je second week, dah bermacam macam assignment lecturer berikan. Hari ni beri, esok dah nak kena hantar..pergh.. tipu je.haha tapi serius penat, dah la tak paham pape pun lagi, tetibe dah dapat assignment yang ntah pape. nak cari maklumat bukannya senang. nak kene tanye pak cik google lagi. Plak tu pak cik google dah nyanyuk, lain yang di tanye, lain yang di jawabnye. agak kelam kabut la jugak nak siapkan assignment kali ni. huhu  =.=''

sibuk punye la sibuk, sampaikan dah terabaikan banyak perkara. yang paling takleh dilupa kan, mak telefon tanye khabar. siap membebel lagi, sebab tak contact langsung keluarga kat kampung.hehe :)

aduiii.. dah tak sabar ni, lagi 2 hari iaitu esok dan lusa aku nak kene puasa. tu la, orang suh ganti awal awal tak nak, sekarang mula lah terpaksa berpuasa dengan hari yang makin banyak kerja kena buat. pergh... penat kowt.. balik je daripada kelas terus tertidur kat umah. haha

gamaknya camna la esok ei? Sebab kiteorang kena menghadapi seorang lecturer yang agak kurang disenangi kerana sikapnya yang agak mengjengkelkan. hahaha tak sabar nak tunggu kelas dia esok. ntah ape la plak reaksi dia kat kiteorang ni kali ni.

Thursday, July 14, 2011

Grenade !

lagu ni memang best . haha tetibe je aku ni . dengar lagu ni sambil layan perasaan frust . memang menitis jugak la kan air mata ni bila terlampau layan sangat perasaan . orang tu tak pape pun , kita plak yang lebih-lebih . kalau dah bukan jodoh , nak buat camne kan ? 

you said you loved me , you ' re a liar , because you never ever ever did , baby .

sebaris ayat ni dah bagi erti yang cukup mendalam bagi aku . sebab aku tahu dari awal kita couple , memang kau langsung takde perasaan . kau pura - pura dengan aku . kenapa la aku tak terfikir aku ni mangsa keadaan je ?

easy come , easy go , that ' s just how you live .

aku harap kau serius kali ni dengan pasangan baru kau . cukup - cukup la buat orang menderita . tak cukup lagi ke dengan apa yang kau alami ? perlu ke nak buat semua perempuan kecewa dengan lelaki sebagaimana kau kecewa dengan perempuan ?

i ' d still catch a grenade for you , throw my hand on the blade for you , i ' d jump in front of a train for you , you know i ' d do anything for you .

memang mustahil la aku nak buat semua tu , tapi tak cukup lagi ke dengan apa yang aku dah beri kan ? apa yang kau mintak , aku cuba beri sedaya - upaya yang termampu . sememangnya kau tak pernah hargai apa yang telah aku beri kan .

 yes i would die for you baby , but you won ' t do the same

kenyataan ini memang tepat . jarang lelaki sanggup buat benda yang sama macam perempuan . tapi aku tak cakap semua lelaki macam ni . aku dah bagitahu awal - awal ni , tak semua lelaki macam ni . tapi kebanyakan lelaki yang aku kenal memang semua macam ni . malang kan nasib aku ? hahaha

kalau lah hidup ini seindah novel , tapi Allah dah buat jalan hidup kita lagi baik daripada semua itu . Jalan hidup yang Allah atur kan lagi menarik daripada novel walaupun agak perit untuk dilalui . Setiap yang pahit hempedu  itu pasti akan di sulami dengan manis madu .

i would go through all this pain .

Saturday, July 9, 2011

Demi report ku pertaruhkan kaki ku!

gila la tajuk..haha serius tak tipu.

semata-mata nak anta report, sanggup meredah perjalanan sehingga kaki melecet. berdarah bagai.
mak aih.. nasib baik report tak di reject. thanks lecturer kerana sanggup menunggu kiteorang walaupun terpaksa menunggu lebih mase.

sepatutnya kena hantar report sebelum kul 12, tapi lecturer sanggup tunggu kiteorang anta report. kul 12.35 kowt kiteorang anta. setengah jam lecturer tunggu. hehe

nak wat cmne, tak leh nak salahkan kiteorang jugak, kiteorang da siap siap nak anta da kul 9 pg tu, tapi lecturer ckp byk kene buat perubahan.fotostat itu la, ini la, binding la.macam macam,tu yang makan mase lame sebab ramai yang kena buat macam tu jugak.huhu memang beratur panjang mase nak fotostat n binding..

kiteorang ni dah la print berwarna, tup tup dapat tau, lecturer nk salinan report je.tak perlu warna2 bagai.. mak ai.. kiteorang memang orang kaya kowt sampai bagi salinan report berwarna. haha

dalam surat yang kiteorang terima takde plak cakap nak salinan je.tu yang kiteorang print colour. sedih kowt.. batch kiteorang salu kene perubahan yang drastik. sedih sedih..

tarikh hantar report = 4 julai 2011 akan ku kenang selagi hayat dikandung badan. haha hari paling memenatkan + menyakitkan. pedih siot.. haha

Friday, July 1, 2011

CONTEST BERSAMA BEAR !!





tadi tengah-tengah berblogwalking, tetibe je terjumpe contest ni n rase nak join plak.whaa
ni first time join contest,tau tak.hee
tak salah mencuba kan?
kalau ada yang berminat nak join,klik gambar kat atas ni ok?hehe
ok ok..
sebenarnya tadi rase nak join sebab aku ada satu gmbar dengan teddy bear.
tu yang buat aku rase nak join. kekeke :p
gambar yang aku cakapkan tu,gambar ni ha,
-
-
-
-
 

 gambar ni mase bulan puasa tahun lepas.sempat lagi aku amek gmbar kt dalam kedai.
mase ni aku tengah window shopping kat Plaza Alam Sentral,Shah Alam. hehe 


Thursday, June 30, 2011

Wooyoung masa kecik-kecik.. Mesti Comel!

Lagi beberapa hari je lagi aku nak balik shah alam. Tapi report aku masih lagi ade setengah baki yang tak siap. Boleh tak aku nak tangguh semester? haha takde keje betul nak tangguh semester hanya sebab tak siapkan report. aduyai... hari ni hari khamis.. sepatutnya anak buah aku yang nakal datang umah. whaaa.. tak sabarnya nak jumpa dia. rindu giler. aku tengok dia,terus teringat kat woo young.haha of course la tak same, tapi aku nak sangat anak buah aku ni nanti besar jadi cam wooyoung. hensem n cute. hehe

credit to google image
 
 
ni ariff, anak kedua abg long aku.

tak same ek? haha apa-apa aje la. teruk gile screen kmera henset aku, ni anak-anak buah aku la ni yang buat jadi macam ni.hee


yang paling suke menjahanamkan henset aku, budak dua orang ni ha,


ni la ifah n iwan, anak abg Ngah aku. 
(xde keje betul la ank buah aku ni posing mulut cmtu.kekeke :p)

aduyai..aku xde save la plak gmbr Adam, abg kepada Ariff. huhu nanti ade mase, aku ltak gmbr dia. Dah la diaorang tak jadi datang umah hari ni. Memang tak sempat la nak jumpe jawabnya, sebab ahad ni aku da nak balik shah alam. whaaaa.. Diaorang duk kat Kuala Terengganu, Aku duk kat Kemaman. Dua jam perjalanan. Jauh gak uh.
Kalau ifah ngn iwan, memang diaorang selalu ada kt umah aku. Sebab umah dekat je. hehe


Mood : nak siapkan report cepat. haha :p

Saturday, June 25, 2011

JACKnJILL ROLLERCOASTER !

gambar ni ambil dari google,hakmilik blogger Syaza :)

Aku suka JACKnJILL perisa CHEESE. Dah menjadi kegilaan aku untuk makan snek ni sekarang. haha Tengah buat laporan pun sempat lagi makan snek ni. Kalau menulis tu, aku tak kisah sangat law nak makan, sebab aku kidal. apa susah, makan je la dengan tangan kanan. hehe Ni nak menaip, agak kekok la jugak menaip dengan satu tangan. Macammana ntah aku boleh suka makan snek ni. dulu tak suka pun. huhu mungkin sebab aku ni jenis yang not up to date kowt. sebab tu lambat sikit sampai information yang snek ni memang sedap. hahaha

AWAS : kepada yang tak suka snek ni, jangan marah ye. aku tak maksudkan yang korang pun not up to date macam aku. hehe :p

Thursday, June 23, 2011

Perasaan yang takleh digambarkan !!

Gosh! aku mimpi ke apa ni? macam tak percaya je. Memang susah aku nak bagitahu camne.
Aku mula kenal dunia blog ni sejak aku tertarik dengan tajuk sebuah blog ni. Tajuk dia memang menarik perhatian aku. haha bile dah bace blog dia, lagi la buat aku tertarik nak kunjungi setiap hari. Boleh dikatakan semua entri dia aku suka.Terbukti yang pemilik blog tu tak gay, sebab dia da kawen. tapi ade je yang gay walaupun dah kawen. hehe aku rasa, mesti ada yang dah boleh agak blog siapa. adui.. ku nak cakap benda lain sebenarnya tadi, tapi da lupa da..hehe dek kerana minatnya aku dengan blog beliau, akhirnya otak aku telah menyarankan aku untuk bergelumang dengan dunia blog ini. cait..ayat aku ni memang tak boleh blah. mau ade yang marah ngan aku nanti. hehe gomenasai!!

Walau macam mana sekalipun pun, terima kasih la kat dia sebab sudi tengok blog aku ni. Memang aku tabik spring la kat dia. aku pun tak tahu nape aku leh suke bace blog dia. lame gak aku tunggu entri baru daripada dia, baru aku tahu kenapa amek masa lama, rupanya dia pergi honeymoon dengan isteri dia. law tak caye, tekan sini. itu merupakan blog isteri dia. gile punye sweet la pasangan ni. haha da macam rupa kawan sekolah aku je aku tengok diaorang berdua. Sumpah aku tak tipu. kawan aku jadi saksi. kawan aku pun terkejut bila tengok gambar diaorang.

Tapi perbezaan umur yang agak ketara tu menyumbangkan satu jawapan kat aku n kawan aku yang diaorang ni tak mungkin kawan sekolah aku. haha tak melampau ke aku cakap perbezaan umur yang agak ketara sedangkan diaorang 20+ dan aku plak baru je genap 20. hehe gedik ah kau..


mula tu cam tak percaya jugak yang dia ni berblogwalking kt blog aku, ye la, setakat bg komen kt shoutbbox, ada je orang leh menyamar jadi dia,tapi aku dapat satu bukti yang kukuh, memang dia! hehe aigoo.. dah hilang dah fokus aku nak buat report, tak pe la, berbekalkan semangat yang ada ni, aku akan tetap cuba fokus dengan pembikinan report aku yang bertangguh tu.

thanks sekali lagi,sebab sudi berkunjung ke blog ini. Bagi yang masih lagi tak tahu n nak tahu siapa dia yang sebenar, klik sini..
tak lupa jugak terima kasih kat sesiapa yang berkunjung ke sini.
sebelum terlupa, hehe ada lagi sorang, thanks to Budak Botak sebab sudi datang sini n follow. :)

p/s: kepada yang berkenaan, jangan disebabkan aku tak mention korang lam entri ini membuatkan anda terasa diri anda tidak dihargai,kerana yang menulis ini adalah aku, dan aku je yang tahu betapa diri anda begitu berharga.. hee :))

Seminggu yang Kritikal !

Ada lagi lebih kurang seminggu untuk aku siapkan laporan latihan industri. Kena bermati-matian untuk dapatkan maklumat dan isi-isi yang betul dalam tempoh yang kritikal ni. haha tu la, orang suh siapkan laporan dulu tak nak, pentingkan keje part time sangat. sekarang tengok siapa yang rugi.. mak aih, dah la gaji tak masuk-masuk lagi. okeh okeh, lupakan dulu sal gaji, sekarang ni tingkatkan usaha untuk siapkan laporan dulu. hahaha
nak tingkatkan usaha camna law diri asyik terfikir sal nak usha blog orang je. abang-abang kat umah dah bising, kononnya prihatin kat aku, cukup-cukup la tu on9, p siapkan report dulu, padahal diaorang ada udang di sebalik mee. ingat aku tak tahu yang diaorang tu sebenarnya nak on9 plak. (umah aku ni pakai modem biase je, xde wifi, sebab tu kene FCFS. FCFS tak tahu? First Come,First Serve la. kekeke :p law ade wifi, takdenye aku nak berebut-rebut dengan abang aku untuk 0n9. Peace !)
haish nyamuk ni, orang nak berblogging pun, sibuk dia nak kacau. banyak plak diorang ni keluar time Maghrib camni. ok lah, wish me luck(sempat siapkan report yang memerlukan minimum80m/s tak termasuk lampiran.) mak aih.. pening kepala. Nak tengok anime kateikyoushi hitman reborn jap, semalam penat-penat loading, tibe-tibe je blackout. tau-tau je la pc, habis terpadam semua. geram geram.. hehe

Tuesday, June 21, 2011

[MV] 2PM - Hands Up

hahaa tak sangka plak leh jumpa MV ni kat youtube. enjoys !!

Anugerah Tuhan yang tak ternilai .

Alhamdulillah, tepat jam 2.31 pagi tadi kakak ipar aku telah selamat melahirkan bayi perempuan . Kelahiran bayi ini merupakan anak ketiga buat abang Ngah aku yang sebelum ini telah dikurniakan anak lelaki sebagai anak sulung dan anak perempuan sebagai anak kedua . Dan kelahiran bayi ini adalah merupakan anak buah aku yang kelima. Tiga anak buah lelaki di mana dua anak buah lelaki aku adalah anak kepada abang Long dan seorang anak buah lelaki aku adalah anak kepada abang Ngah. Dua anak buah perempuan aku adalah juga anak kepada abang Ngah. Tahniah kepada abang Ngah kerana telah dikurniakan seorang puteri lagi di dalam keluarga beliau. hee

10 benda yang wajib diketahui !

haha tajuk cam apa je . sebenarnya aku nak bagitahu 10 benda tentang aku yang perlu diketahui . Sebelum tu , kasar ke kalau aku bahasakan diri aku ni , aku ? hee okeh okeh , back to the topic , ada banyak benda yang perlu diketahui tentang aku , tetapi sebaiknya 10 sahaja pun dah memadai ,bukan ? tak perlu banyak-banyak sebab tak penting sangat pun . hee



10 benda yang wajib diketahui tentang aku adalah seperti berikut ;

1. Aku adalah seorang pelajar Politeknik Shah Alam
(agak terkilan la jugak bila orang selalu tanya aku belajar kat mana ,aku jawab kat shah alam ,semua ingat aku belajar kat UiTM . huuu )

2. Aku satu-satunya pelajar yang berasal daripada Terengganu dalam kelas aku
(ini membawa maksud aku adalah orang pantai timur , tempat lahir aku di Kemaman . hee )

3. Aku adalah perempuan
(takut-takut ada yang takleh nak bezakan aku ni perempuan atau lelaki atau Nyah . haha)

4. Aku anak kelima daripada lima beradik.
(aku ada empat orang abang , dan ia membawa makna aku adalah anak perempuan tunggal lam keluarga aku . tapi tak bermakna aku ni anak manja . tidak sekali-kali . hee)

5. Aku ada lagi setahun untuk habiskan pelajaran aku di Politeknik
(aku baru je habis praktikal di Pejabat Tanah Kemaman . nak kata baru lagi tu , tak jugak . hee dah sebulan lebih aku habis praktikal , tapi report praktikal aku tak siap-siap pun lagi . hee)

6. Aku baru je mencapai umur 20 tahun pada awal bulan Mei yang lepas
(siapa leh teka tarikh lahir aku dengan betul , memang hebat la ,dan aku tak teragak-agak nak bagi hadiah . kecuali kawan kawan aku yang sememangnya dah tahu tarikh lahir aku .hohoho)

7. Aku bukan tak suka kena marah
(ada ke orang yang suka kena marah ? haha mungkin ada segelintir orang suka kena marah tapi aku ni jenis yang cepat terasa , iya la, nama pun perempuan , perasaan perempuan kan halus . orang tinggi suara sikit pun , aku dah terasa . tapi tak bermakna aku ni manja . memang semulajadi begini . hee)

8. Aku senang terima teguran orang
(oleh kerana aku jenis macam ni , jadi tak perlu nak marah marah aku sekiranya aku ada buat silap . Ini adalah salah satu cara aku nak mengelak kena marah . haha)

9. Aku mudah percayakan orang
(ini kawan aku yang beritahu aku , aku tak tahu betul ke tak , tapi mungkin betul kowt , sebab dah banyak kali aku dipermainkan orang , termasuk kawan-kawan aku . huhu)

10. Aku lagi suka tidur daripada ulangkaji
(kalau tak tidur , aku lagi suka main-main daripada ulangkaji , sebab itu kawan kawan serumah aku selalu tegur aku . bagi aku , ulangkaji tu buat sakit kepala je . haha kalau aku insaf dek kerana kawan-kawan aku , ada dalam seminggu jugak aku duk ulangkaj , tapi lepas tu aku buat hal balik . hee)

ini je yang termampu aku buatkan. jenuh jugak aku duk fikir, nak bagitahu apa, banyak sangat yang bermain lam fikiran aku. Hanya orang yang kenal aku je yang tahu aku macam mana. hee

Sunday, June 19, 2011

Kateikyoushi Hitman Reborn . . .

Kenapa aku buat tajuk anime jepun? ini kerana, penting untuk semua orang tahu, bahawasanya tiada peringkat umur yang di hadkan untuk melihat anime. hehe Seusia aku baru mencapai 20 tahun, adakah dilarang untuk melihat anime? Jawapannya tidak, bukan? Pada usia macam ni, seseorang itu tak boleh memandang rendah kepada aku hanya kerana aku suka tengok anime.

Tak bermakna aku tak matang, sekadar mendapatkan kepuasan diri je pun, aku bukan nye terlalu taksub sangat tengok anime. Entri kali ni bukan untuk menyatakan ketidakpuashatian aku terhadap pengkomen pengkomen yang mengkomen aku tak ubah macam kanak-kanak apabila aku masih lagi melayan anime dan manga. Tak ada masa untuk aku mengbuang masa aku yang berharga daripada bercerita tentang itu.




Entri kali ni aku nak cerita, betapa excited nya aku bila dapat tengok anime hitman reborn kat tv8 semalam. Walaupun ianya agak pelik bila diubah suara daripada dialek jepun ke dialek chinese, aku tetap layan jugak tengok anime tu. Mana tidaknya, dah hampir 5 tahun aku tak update diri aku dengan manga hitman reborn. Dulu aku selalu baca manga hitman reborn dalam Arena Komik. Bila dah lama tak baca Arena Komik, aku dah kurang pengetahuan tentang manga-manga dan anime. Tetapi ! hehe mesti la ada tetapi nya jugak, oleh kerana aku dibesarkan dikalangan abang-abang yang minat dengan anime dan manga, adalah jugak sedikit informasi yang aku dapat daripada diaorang.

Sebelum terlupa, cerita hitman reborn ni mengisahkan tentang seorang budak lelaki biasa,Tsuna yang dipilih menjadi ketua yang kesepuluh bagi sebuah kelab mafia. Walaupun banyak aksi dalam cerita ni, tapi unsur-unsur komedi dan kekeluargaan juga diterapkan dengan sebaiknya. Kalau nak tahu lebih lanjut, tontonlah sendiri. hehe Watak yang paling aku suka dalam anime ni ialah Lambo. Funny and adorable.

Saturday, June 18, 2011

Apabila berBlogging lagi penting daripada buat report !

Rasanya ada betul jugak dengan tajuk yang aku buat ni. iye la, mane tidaknya, report yang perlu dihantar tak sampai 15% siap, aku pulak sibuk nak meng-update blog. Dah lama kowt aku tak update blog aku ni. 2minggu je pun. hee takpe la report, kau tunggu la ye. nanti last minute baru siapkan kau. ngeh3..

Baru tadi aku singgah blog kepunyaan kawan aku,wahh.. bukan main lagi kawan aku yang seorang ni, baru je berblogging, da dapat high traffic, aku yang da beberapa bulan berblogging ni tak setinggi itu. kawan aku pun tak ramai mane. well, nak buat macam mana, aku hanya manusia biasa. hahaha Tapi aku memang sungguh kagum la dengan blog dia, kemas and ceria. Kalau tgk blog dia, memang takkan bosan.

Setiap orang kan ada kelebihan masing-masing. Aku kena banyak belajar daripada dia cara untuk kendalikan blog sebab memang blog dia wonderful n ceria dengan widget. Kalau tak percaya, cuba la tengok blog kawan aku ni. Ruang Nadia Isa

Aku dah agak lama tak berhubung dengan kawan sekelas aku. Sejak aku delete facebook aku, aku makin kurang berhubung dengan kawan kawan sekelas aku. Rindu sangat sangat kat kawan serumah aku, lebih-lebih lagi kawan aku yang makin busy berblogging ni. Nurul Nadia Mt Isa. hee

p/s to nadia isa : Takpe la kau tak ingat aku, aku tetap ingat kau dan yang lain lain. Sorry aku tak dapat duduk sekali rumah sewa ngn kau lagi. tapi takpe tak nanti aku nak tumpang tidur umah korang? hehe

lot of love, Jj .

Tuesday, May 31, 2011

Aku atau dia yang patut malu ?

haa..alkisahnya bermula apabila kesalahfahaman berlaku antara kitaorang.
macam siot je. entah macam mana aku boleh tak perasan mamat chester tu tengah naik eskalator kat depan kiteorang. ok ok, sebelum cerita jadi pelik, meh aku perkenalkan individu-individu yang terlibat dalam insiden yag baru terjadi  tadi. aku, serah, wadah dan eini. kiteorang ni promoter kat the store. department baby n children. mamat chester tu kiteorang gelar chester sempena brand yang dia promote. dia promote bahagian bantal bantal n comforter.

nak dijadikan cerita, aku ni takut dengan belon, kebetulan the store dalam perayaan menyambut hari jadi yang ke 43, banyak la belon belon yang bergantungan di dinding.. Wadah suka sangat menyakat aku dengan belon, jadi, sebelum kiteorang berempat ni naik untuk punch card kat tingkat atas, kiteorang sempat lagi bersenda di eskalator. aku kenakan Wadah. aku biarkan Wadah naik eskalator sorang sorang. tinggal la aku, serah dan eini bertiga di tingkat bawah. dari bawah aku nampak Wadah yang berada di tingkat atas. haha

kesian dia, sedih sebab dia sorang sorang je kat tingkat atas. tu la, sape suh dia main belon, dah tahu aku takut belon, usik jugak lagi.. hee aku yang dalam mood nak ceria kan balik si Wadah tu, aku saje la laung kat Wadah " Hye Awak".. nak tengok reaksi dia macam mana.. tengah aku syok melambai kat Wadah, ade orang berpaling ke arah aku..

rupanya ade orang tengah naik eskalator masa tu. MAMAT CHESTER plak tu. mak ai.. si Wadah ni plak takdenye dia nak pandang kat aku yang tengah melambai kt dia, sebaliknya mamat chester tu plak yang berpaling dan memandang kat arah aku,siap angkat kening kowt,ingat aku tegur dia.haha

yang tak tahannya, masa dia dapat tahu aku bukan tegur dia, air muka dia memang gila-gila berubah.lain benar.. adooi.. pecah perut si Serah duk gelakkan aku. Eini plak duk tahan gelak. Aku ni memang tak terkata la. yang mampu aku buat mase tu, tutup mulut dengan tangan. si mamat chester tu plak terus pandang depan n melarikan diri dari tempat kejadian.

so, the moral of the story, perhatikan keadaan sekeliling sebelum kenakan orang. nanti kena pada diri sendiri. wakaka ;)

Monday, May 30, 2011

Hari ini...

Report tak siap lagi. siapa boleh tolong siapkan? whaaa..

 orang lain da siap banyak kowt..
aku ape je yang siap? mak ai...
mau kelam kabut aku dibuatnya nanti..

aku ingat nak berhenti part time 15 hari bulan ni, tapi, bos aku cam berat hati je nak lepaskan aku. aku ni pulak senang kesiankan orang, tengok la macm hari ni, pautnya aku off hari ni, tapi dek kerana kesiankan kawan sekerja aku yang kerja sorang sorang je malam ni, aku ikutkan jugak kerja malam ni.

 masuk kerja pukul 6 petang balik pukul 10 malam. mana ada masa nak siapkan report. letih kowt... hee
 tak hendak seribu dalih la katakan..

hari hari kerja, macam macam cerita aku dapat.
 skang dah pukul 4, nak kuar jap, nanti pukul 6 nak pergi kerja, doakan aku selamat pergi dan balik.. :)

Wednesday, May 18, 2011

Fikiran yang mengarut !

ada ke patut ? hee tengah - tengah duk melipat baju - baju yang di gumpal oleh pelanggan tadi, aku mari teringat tentang seorang customer lelaki semalam. dia berdua je dengan anak dia. anak dia lelaki. baru dua tahun lebih kot anak dia tu. ya Allah.. comel gile anak dia.. putih n chubby.. kelakar bila teringat pasal anak dia. Customer lelaki tu cume nak ukur seluar kat anak dia, masa tu anak dia tengah berdiri, baby lagi la kiranya, yang kelakar nya, mase customer lelaki tu tengah ukur seluar kat pinggang anak dia, boleh plak anak dia tu, angkat kaki nak masuk lam seluar. dia ingat ayah dia tu nak pakaikan dia seluar agaknya. terus ayah dia cakap, nak ukur je, bukan nak pakai kan. iye la, dia cakap pun, lom tentu anak dia paham jugak, sebab anak dia tu baby lg(pada pandangan aku la.hee) tapi bukan ini yang aku maksudkan fikiran yang mengarut, huu..
tadi aku terfikir, macam mana la agaknya law aku kahwin dengan suami orang? huu aku secara tiba- tiba je terfikir cam tu, mungkin sebab terlalu excited tengok orang yang dah kahwin kot... ye la, bile tengok husband orang tu sweet je, terasa diri ini pun nak jugak husband yang sweet mcm tu. hahah mengong btul.. tapi, berdosa ke law kite terfikir macam tu? terfikir nak kahwin dengan suami orang, berdosa ke? ermmm.. aku sebenarnya duk fikir sal customer lelaki tu, kenapa dia datang berdua je dengan anak dia yang baby lg tu? mana isteri dia? mase tu la aku mula terfikir, kalau lah aku dapat kahwin dengan dia, mesti bahagia. hahaha
tak habis habis aku nak mengarut ek.. hee :p

Tuesday, May 17, 2011

Baru baru ini !

Pergh.. patut la kawan aku wat muka blurr je mase aku cakap tak leh check result mase tu, sebab ramai yang tengah check in nak check result kat laman web rasmi politeknik masing masing. rupa-rupanya laman web politeknik dia lagi advanced daripada politeknik aku.hahaha
mana tidaknya, dia boleh check result dia menerusi e-portal pelajar, di mana, dia hanya perlu buka satu laman yang menunjukkan tentang butiran diri dia beserta gambar dan semua maklumat maklumat yang diperlukan, sebagai contoh,markah penilaian berterusan,nilai mata merit n macam macam lagi.huhu tak macam laman web politeknik aku, sejak dari sem satu hingga sem tiga,setiap kali aku nak check result, mesti akan ambil mase sampai tiga hingga empat hari kerana terlalu ramai pengguna yang meng"akses" laman yang same untuk check result.memang aku salute la Politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah di Kulim itu.hee


ni la dia kawan aku yang belajar kat politeknik Tuanku Sultanah Bahiyah itu.heheh(bukan yang rambut merah itu.harap maklum..:P)

Monday, May 9, 2011

Happy or what ?

Whaaaa..
what a coincidence..
macam tak percaya je..tengah duk makan2 kt kedai makan tadi,boleh plak tersempak dengan kawan se pejabat masa kat pejabat tanah.hee
nak di jadikan cerita,mase first2 sampai kat kdai makan tu,aku ternampak sorang brother ni.aik..nape aku ase cam kenal?die pun tgk aku macam kenal aku je.hadoii..
Mase da duduk tu baru aku teringat,brother tu la yg aku termalu dengan dia.nak tahu kenapa?haha pada suatu hari yang indah,burung2 berkicauan..(haish..ape ntah aku ni.hehe) mase tu aku bru smpai ofis,aku salu gune pintu belakang,tp kebtulan pagi tu,pintu tak bukak lagi(mybe aku datang awal kowt.hee) mase aku otw nk g ke pintu masuk kt bhgian dpan,aku trserempak dgn brother ni,dia menghala ke arah aku,aku pun bagitau la,pintu tutup,tak leh masuk ikut pintu tu,die senyum je,aku pun cakap sekali lagi,die pun cakap"takpe2..saya tak masuk ikut pintu ni,saya lalu je."
erk...tak semena2 akuterasa seperti darah menyerbu naik ke arah muka dan berkumpul di pipi aku.memang tak tahu la nak cakap ape,aku just angguk je..malu tak terkata..haha last2,mase sampai kt pintu masuk bahagian depan pejabat tu,aku bertembung dgn brother tu lagi.Dia tersenyum tgk aku,aku jadi malu gile.mak aih,abang ni perli aku ke?ke perasaan aku je?huhu comel gile brother tu...kecik je org die..kecik ke?aku tinggi sikit daripada dia.hee nk kate chubby,takde la chubby sangat..hehe nk kate tough?bukan..ntah,tapi dari segi susuk tubuh die,mcm ok la.tak kurus n tak chubby sgt.(tapi nmpk cam chubby la jgk.hee)yang sedan sedan je.hehe
argh..tapi bukan kisah die yang aku nak crite..sebenarnye,lepas je brother tu kluar dripada kedai makan tu,ade la sekumpulan budak lelaki yg sepejabat dgn aku(dulu la..hee) datang ke kedai mkn tu.baru balik dari main futsall agaknye..aku tak tahu la kenapa,mase first2 tu aku cam ok je tgk diorang brkumpul kt kedai ni,sampai la satu saat tu,aku terlihat seseorang kt dlm kereta yg baru je masuk parking kt dpan kedai mkn ni.die sorang je.aku rase tak sedap hati.'dia ke tu?'hati aku tertanya2.n memang aku tak senang duduk bile budak laki yg aku tgk tu,memang dia~! Dia adalah budak lelaki yang aku sendiri tak tahu kenapa,selalu bile kat pejabat,tak kira di mana jua,bile terserempak dengan die,kiteorang masing2 akan terkaku.tengah duk syok2 bersembang,bergelak ketawa,bile terpandang je antara satu sama lain,memang akan terdiam.macam ade satu perasaan asing.aku tak tahu nak cakap camne.hurm..ade satu hari tu,aku kene amik satu dokumen kt unit die bertugas.aku masuk je kt unit die,aku dan die terpandang antara satu sama lain,muka die nampak macam trkejut gila bile tgk aku(ape?ingat aku ni hantu ke?huhu).reaksi dia tu buat aku jadi nervous sangat2.air muka die berubah kowt.mase tu,tak silap aku,die tengah bersembang,tapi bile die tengok je kehadiran aku,die terus cam tak tentu arah,apatah lagi aku,tergagap2 nk mintak dokumen.cuba bayangkan,dokumen yang aku nk amek tu,ade dengan akak yang duk kat sebelah dia ni.mane aku tak nervous,aku berjalan nak amik dokumen,seolah2 nak menuju ke arah dia,padahal aku nak menuju ke arah akak yang duduk di meja sebelah dia tu.huhu mase tu,hanye tuhan yang tahu.nama dia biar la aku namakn Y je.hee comel..memang susah da kowt nk jumpe orang name cm die ni.nama nabi2.hehe law ade pun,nama pak cik yg da tua2.
ok2..berbalik kpd situasi di kedai makan tadi,ya Allah,bukan main tak senang duduk aku dibuatnye.silap aku jugak,kenapa la aku duduk menghadap kearah diorang,tapi,bukan salah aku jugak,diorang tu macam takde tempat lain nak duduk,berlambak lagi tempat duduk yang kosong.ermm aku dgn Y ni,bleh dikatakn macam ade gosip jugk la.aku sendiri tak paham macam mane boleh ade gosip dengan die..tadi sepanjang keberadaan dia kt kedai makan tu,aku mencuka,tahu tak mencuka tu ape?(law budak2 yg salu bace novel mesti tahu ape masuk mencuka tu.hee) mencuka tu maksud dia bermasam muka..itu bagi pahaman aku la,tak tahu la law orang lain,lain pahaman nye.hee Mase tu,aku tak tahu kenapa,aku tak senang dengan kehadiran dia.Aku tak suka dia ke?
Dalam berperasaan macam tu pun,aku sempat lagi tersenyum..hee gembira dapat tengok die.die ni kecik je.kecik ke?ntah la..aku tak tahu nk cakap cmne,aku ase cam aku tinggi beberapa CM je drpd dia.hee
Aku suke tgk dia,sbb die comel..bukan salu pun aku tengok die.
Suke je tak bawa ape2 erti kan?suka tak bermakna sayang.hee takde sebab aku nak sayang dia.hahaha kelakar betul..boleh pulak sampai ke situ aku fikir.hee
Alamak...sebelum terlupa,jom Doakan kak Wan,iaitu kawan sekerja aku under brand Anakku,agar cepat sembuh n dapat masuk kerja hari rabu ni..law die tak masuk kerja hari rabu ni,tak leh la aku nk cuti..huu
Kak Wan tak kesian kan jue ke?Jue doakan Kak Wan cepat sembuh..tu la,kak Ma suh makan ubat,tak nak,kononye kebal la tu.tengok..sekarang sampai masuk wad bagai..umm..da hilang kebal ke?hee bukan jue yang cakap,kak Ma yang cakap camtu..sori ye Kak Wan.hee Cepat sembuh ya.huu :)

comel tak?hee (gambar ni curi drpd kwn aku)
p/s: kpd pemilik gambar ni,sori au..saje je gune gmbr awk.sbb awk comel.hee :p

Kelakar kan?aku pun tak tahu nape,aku suka tgk lelaki yg kecik2 n chubby sikit.sbb nmpk comel sgt.hee

Saturday, May 7, 2011

Antara Suka Dan Penat ??

Semalam adalah hari pertama aku bekerja sebagai seorang promoter.
pergh...memang xleh blah..8jam bekerja,tak duduk2.huu
law duduk pun,mase rehat je.tu pun bpe minit je.
tp memang seronok la,sbb jadi promoter kt bahagian pakaian baby.
Geram nengok baju2 baby yg comel2 belaka.

haha tetibe je tringat,semalam mase tengah duk membelek toiletries jenama 'anakku'(bukan anak aku.hehe),ade skumpulan pelancong asing(barangkali chinese) bertanya kpd aku,tapi aku tak paham sepatah pun ape yang diaorang cuba cakap..hee ye la, mane tak nye,diorg tanya dalam dialek diorang,law english,aku pham la jugk.
Tapi mmg bagus la,diorang xde pun nk mengagung2kn pnggunaan bahasa inggeris kt negara diorang,cuma itu la penghalang komunikasi antara kita.takkan la sebab diorang tak guna bahasa inggeris lam hidup sehari2 diorang,kite plak yang kene belajar faham dialek dia.hee
Semalam jenuh jugak aku dengan staff2 lain cuba faham apa yang nk ditanya kt kiteorg ni.apa agaknya ye?
Salah sorang chinese tu wt isyarat membasuh muka sambil menggosok2 muka.n then dia ade tunjuk isyarat kononnya kain yang diperah2.staff2 kt skeliling aku ade yang cuba speaking dgn diorang,tp diaorang tak paham pun.Staff kt sebelah aku mase tu mengagak yang diorang ni sedang mencari pencuci muka,sebaliknya instinct aku kuat mengatakan yang diorang sedang mencari toilet.Kiteorang siap tunjuk kt diorang tempat terletaknya barangan pencuci muka,tapi diaorang menggeleng2 kepala.Aku nak tunjuk arah ke toilet,tapi aku sendiri tak pasti toilet di mana,memandangkan aku baru je bekerja kt situ.hee FYI,diaorang tu semua lelaki.huuu lagipun aku tahu sangat toilet kt tmpat aku tu macam mana,busuk+hancing.haha (aiseymen..cakap tak tahu ktne toilet,tp tahu plak toilet tu mcm mne.haha) ye la,mne tak nye,cube bayangkan,sedangkan tangga kt laluan pintu kecemasan tu pun leh bau hancing,ini kan plak toilet,mesti lagi truk.hee aku kan boleh dikira sbg staff kt situ,jadi pihak atasan mintak kiteorang(staff2) untuk menggunakan laluan tu,kiteorang tak boleh gune eskalator. mak aih.. kesiankan staff macam aku ni.huu tapi tapi,ade yg best jugak keje kt situ.hee dapat beramah mesra dengan orang yg kite tak kenal. Aku ni,bukannye jenis suke tgur org takbertempat.tak semua pelanggan aku,aku beramah mesra.huu aku cume beri respon yang istimewa(cewah..istimewa konon.haha) kalau pelanggan tu beri tindakbalas yang baik mase aku tegur die. Tapi law die wt tak tahu je mase aku tegur die,confirm aku tak tegur da,just tunggu dia bagi barang kt aku untuk aku wat cashmemo.hee 
Tabik ah kt sorang brother ni..rasenye die baru nk dpt baby sulong kowt sbb die mtk aku tolong wife die carikan baju baby.die ckp die dgn wife die ni mmg tak reti . tak tahu bab2 baby ni.(bajek aku ni tahu la sangat.haha) aku apa lagi,dengan muke seposen,aku cakap,aku pun tak tahu sangat.haha sekadar tunjuk yang mane perlu je.brother tu mengingatkan aku kat kwn sekolah aku.Faris Mat Zali.haha memang sejibik.huhu abg die ke?ntah la.brother tu gelap sikit kowt,tp kwn aku ni xde la cerah sgt.hee
erk..sweet gile tgk die n bini die..sporting gile.heee hari ni pun same jugak.ade satu family ni,mmg buat aku tersenyum smpai ke tlinge.haha padahal bukan ade kene mengena dengan aku pun. yang kelakar nye,cik akak ni tanye laki dia,"abang,sy amik bju ni ya?' si suami tu plak cakp,"amek je,amek amek.nnti g byr je.' aku tersengih je.aku ingat suami die sindir,tp serius kowt.hee suami die cakap camtu sambil tersnyum.aku ase akak tu tgh mengandung ank kedua kowt.ank sulung die lelaki,comel gile..si suami tu tnye ank die pkul brape,ank die duk belek2 jam yg die pkai,ank die xjwp pun sbb tak reti tgk jam.hee si suami tu tersengih je bile tgk aku plak yg excited nk dgr anak die jwab pkul brapa.6pasang bju baby yg akak tu pilih.hee 2pasangbju tidur lengan pnjg berserta sluar pnjg,3pasang bju lngn pndek berserta sluar pendek n spasang bju singlet lubang2 berserta  seluar pendek.(ala..mcm la xpnah tgk bju baby yg lubang2 tu.bukan lubang besar,lubang kecik2 je.hee) tp sblum tu,ade la satu pasangan suami isteri ni,punye la aku kasi layanan yg terbaik,tup tup,aku trbuat mistake.aku tak sengaja.aku tersalah tulis kod barang mase wat cashmemo.pasangan tu bukan main gembire lg dgn layanan aku beri,tp bile nk byr je,ade problem plak.ye la,mne aku tak kalut,akak tu duk tukar2 baju baby,smpai aku terkeliru kod baju mne stu yg ptut aku tulis,aku tersalah tulis kod bju baby yg aku da tulis,sptutnye bju baby yg lain.incident tu terus buat pasangan tu mcm tak puas hati dgn aku..ummm aku bukan sengaja.mase tu tgh kalut kowt.tp nsib baik aku dpt customer cm fmily td tu,suami die tu sweet gile.bkn sweet dri segi paras rupa(tapi suami die mmg hensem kot..),mksud aku,sweet dri segi layanan yg die beri kt isteri die.sama jugak mcm brother yg aku ckp ade iras dgn kwn sekolah aku tu,mmg sweet giler la.hee aku jadi teruja plak nak suami cm diorang.haha melalut ape ntah aku ni.hee (menggeleng2 kpala) ummm tp tp tp,pagi td mse aku lpas siap punch card tuk hari kedua aku bekerja sebagai promoter amat menggerunkan,sbb ade sorg pegawai atasan tgur aku.die tgur aku,die tnye aku keje department mane?aku cakap la aku bdak part time under brand "anakku".die soal aku,da isi borang blum?aku cakap da isi semua,borang,tp brang tu ade dgn akak yg jaga aku kt bahagian bju baby tu,Kak MA.tak pasal2 aku disuruh tunggu kt ruangan lobi menunggu oleh pegawai atasan tersebut,iaitu Kak Azi.Nasib baik aku ada sebut name Miss Siew,sbb semalam,kwn aku ade tanye aku,da jmpe kak Azi blum?aku cakap xlg,n then,mse nk punch card balik keje smlm,aku tnye Miss Siew,bile aku kne jmpe Kak Azi,Miss Siew ckp esok(hari ni la tu).n tak sempat aku jmpe ngn Miss Siew pun pg td,aku da kene than oleh Kak Azi sendiri.(serupa macam penjenayah je aku ni,kene tahan bagai.hee) umm umm..Kak Azi tu mengingatkan aku pada bos aku mase aku praktikal kt Pejabat Tanah. Bos aku tu aku pnggil Cik Nor.Kalau skali pandang,mcm orang yang same je,sbb Cik Nor n Kak Azi ni,dua2 pakai spek mata.heee
xpasal2 sungguh aku ni.hee tapi kan, aku teringat kat sorang budak ni,akif nama dia law tak silap aku.hee
comel gile..kecik je..ade lesung pipit(macam aku jugak.hee)geram sungguh aku kt die.nk cubit2 je.die xde la montel.Same mcm kanak2 lelaki biase je.tp sangat comel.hee mse first aku tgk die,aku da tertarik dgn mata die.aku tak tahu nk cakap cmne.mata die sepet ke?tak pun..tapi mmg suit je dgn muka die.suitable..heee
alamak...dalam duk suke2 ni,ade jugak yg buat aku penat n sakit.bkn penat melayan karenah pelanggan,tapi sememangnya amat penat.8jam brdiri mmbuat aku penat n sakitkaki..mungkin untuk gadis biasa,tak menjadi masalah untuk diaorang,namun aku tak.aku dikategorikan sebagai gemuk.mungkin faktor berat badan berlebihan mmbuatkan kaki aku tak mampu untuk menampung beban yang berat dalam satu jangka masa yang lama.huu bayang kan,nak berdiri pun sakit.kawan2 ku pelik dengan aku,diaorang boleh dikatakan satu kategori dngan aku,tapi tak pulak mengalami sakit seperti aku.aku memang tak mampu untuk mnahan lagi rase sakit setiap kali berdiri.Bahagian tapak kaki ku terasa perit yang amat sangat.aku tak mampu nak menekan kaki ku ke lantai dek kerana sakit terlampau.lebih2 lagi di bahagian tumit.mak aih..mmg tak mampu berdiri.harap esok aku mampu tuk bertahan lama.aku pakai kasut terasa macam tak pakai kasut.ase keras semacam je tapakkasut aku.mungkin kaki ku tak mampu untuk menampung berat badan ku ini...huu sakit ku hanya tuhan yang tahu.Doakan aku cepat pulih sbb esok aku kerja.aku tak nak sakit..huu time kasih :)
haa...ni la aku.hee ni gmbr thun 2010 law tak silap aku..

  ini plak gmbr bulan Mac 2011 hri tu.xthu la bile nk kurus..haha
Mello juliana tu name faceboook aku dulu.
(sekarang aku tak main facebook da.)

Wednesday, May 4, 2011

Perubahan terULUNG?

adoi..

3hb Mei da berlalu..

iaitu Hari Kelahiran ku ke dunia ini.

tapi tetap tiada perubahan yg berlaku..

sebelum 3hb Mei, bermacam azam telah dibuat.

namun satu pun tak terlaksana. haha

ini kah perubahan terulung aku ?

hahaha

Monday, February 28, 2011

.: Tips Menurunkan Berat Badan 5kg dalam masa 5 minggu :.

Hai hai hai ......

Tadi tiba-tiba je tertarik nak baca 25tips kuruskan badan artikel di iluvislam.com.

tengah asyik-asyik layan artikel tu,tertarik plak nak pergi tgk site Kevin Zahri..

 Xkenal Kevin Zahri?Law belum kenal,meh sy kenalkan.

 



klik saja di sini, Kevin Zahri
 
Keputusan terletak di jari anda..hehe ^^

Tak perlu susah2 untuk menurunkan berat badan,

dengan berpandukan pada eBook keluaran Kevin Zahri akan dapat membantu kita untuk mendapat

berat badan yang ideal..heh3.. Belum cuba belum tahu kan? Dah cuba,pasti tahu..^^

Jom mulakan hari anda dengan gaya hidup yang lebih sihat!

Monday, February 14, 2011

is it my time now to make a change in my life ? 


kata orang , kita perlu berubah untuk menjadi yang lebih baik . 


tapi boleh ke kita berubah mengikut citarasa mereka ? 


mereka inginkan kita berubah menjadi seperti yang mereka mahukan ,


tapi andai kata kita dah mencuba yang sebaik mungkin untuk berubah tetapi 


tetap jugak tak boleh berubah , salah kah kita ?


semua orang mahu kita berubah menjadi apa yang diaorang mahukan ,


begitu juga dengan kita .


kita juga mahukan seseorang itu berubah mengikut kemahuan kita bukan ?


sebaik nya diaorang menerima kita seadanya ,


sebegitu juga dengan kita,


menerima dengan hati yang terbuka .


selama ini kita asyik merungut tentang orang sekeliling ,


tanpa menyedari orang sekeliling kita juga merungut tentang kita .


kita nampak apa yang orang lain buat salah ,


orang lain juga nampak apa yang kita buat tu salah ,


so , the moral of the story , no humans in this world are perfect .


all the same . make a mistake without they knowing about it , including me . 


berubah arah ke jalan yang benar terlalu sukar untuk dicapai ,


tetapi mengapa senang saja untuk seseorang itu berubah arah ke lembah yang 


hina ?


memang tak semua orang macam ni ,


tapi kebanyakannya adalah macam ini . :)


sebenarnya ada satu persoalan yang bermain di minda aku ,


perlu ke kita berubah atas permintaan orang bagi mencapai keinginannya ? 


mengapa hanya kita yang perlu berubah ? 


:)

Saturday, January 15, 2011

Kemalasan melanda!

Melalui detik - detik yang sukar kebelakangan ini mengajar aku menjadi lebih tabah. Tabah untuk menghadapi segalanya. Tetapi tabah sahaja pun tak guna kalau malas melanda diri.. Ada sahabat pernah brkata kepada aku, kalau kita fikir malas, memang kita akan jadi malas, tapi kalau kita fikir kita rajin, kita akan jadi rajin. Betul ke kenyataan(statement) itu? Macam - macam malas nak buat kerja. Pergi pejabat pun, takde kerja lain yang boleh buat, setiap hari benda yang sama saja. Duduk santai kat rumah pun boleh jadi satu masalah jugak untuk aku. Nak kata takde kerja kat rumah ni, ada, tapi aku yang malas nak buat. Kenyataan daripada sahabat aku itu pun belum tentu betul, sebab pernah terjadi sekali, aku punya la bersemangat, azam nak rajin pagi esok, tapi pagi esoknya sama saja macam hari biasa,kalau dah malas tu, malas la jugak. Tak mustahil korang tak macam tu kan?


Adakah contoh muka tengah malas seperti ini?   -gambar hanya hiasan(hehe)


Dah takde kerja letak gambar orang kan?
mak ai...ini la padah nya bila malas melanda, habis semua benda malas nak buat.aku punya malas, aku punya suka la.kau sibuk kenapa? aku tak mintak pandangan kau pun.hehe dialog rekaan semata-mata..
Makan pun malas, akibatnya kebuluran melanda-landa.
Pulak tu, bila dah malas, semua benda tak terbuat, hidup jadi bosan. Betul tak? betul la kan. Ini monolog dalaman aku la. bukan tanya pendapat kau pun. haih, susah la macam ni bila ada budak perasan macam kau. haha tak gurau tak mesra..law takde orang nak baca, yang kau baca apasal? nak mengata aku la tu.
letih la macam ni, bila nak abis praktikal ni?aku nak duk lam kelas, aku lagi suka dengar lecturer berleter daripada duk dalam pejabat yang tak habis dengan sesi buat ketupat.tak pasal-pasal aku yang kenyang dengan dosa sebab dengar diaorang duk mengumpat.


ni agaknya contoh orang buat ketupat? tapi bukan ini maksud aku. buat ketupat tu hanya kiasan..  -gambar hanyalah hiasan (law nak jugak gmbar camni,cari je kat google :p)



Sebut saja ketupat, terus buat perut aku berkeroncong. Dari pagi tak makan.. Waktu Malaysia sekarang ni da pukul 5:47 petang. Sempat minum susu fernleaf saja pagi tadi, tu pun aku kebas susu tepung abang aku punya. haha Sesungguhnya susu fernleaf tak muak diminum.. Nak cuba? pergi la beli kat kedai-kedai. Tak pernah dengar susu fernleaf? kalau macam tu, sila rujuk gambar 1 di bawah.



                            Gambar 1 (sekadar hiasan)                                    Gambar 2  (sekadar hiasan)   


Haa..jangan tertukar pulak dengan susu anlene. susu anlene pun tak kurang lazatnya..haha pada usia aku semacam ini, aku dah mencuba minum susu-susu seperti anlene ini. susu anmum aku tak cuba lagi.. nanti la tunggu aku dah kahwin, dah nak dapat anak baru aku minum. Jauh ke depan pulak aku berfikir. huhu


Argh, dah melencong jauh pulak aku ni.

p/s : "Saya bukan ah long, saya cuma nak tolong.." hahaha