Monday, May 9, 2011

Happy or what ?

Whaaaa..
what a coincidence..
macam tak percaya je..tengah duk makan2 kt kedai makan tadi,boleh plak tersempak dengan kawan se pejabat masa kat pejabat tanah.hee
nak di jadikan cerita,mase first2 sampai kat kdai makan tu,aku ternampak sorang brother ni.aik..nape aku ase cam kenal?die pun tgk aku macam kenal aku je.hadoii..
Mase da duduk tu baru aku teringat,brother tu la yg aku termalu dengan dia.nak tahu kenapa?haha pada suatu hari yang indah,burung2 berkicauan..(haish..ape ntah aku ni.hehe) mase tu aku bru smpai ofis,aku salu gune pintu belakang,tp kebtulan pagi tu,pintu tak bukak lagi(mybe aku datang awal kowt.hee) mase aku otw nk g ke pintu masuk kt bhgian dpan,aku trserempak dgn brother ni,dia menghala ke arah aku,aku pun bagitau la,pintu tutup,tak leh masuk ikut pintu tu,die senyum je,aku pun cakap sekali lagi,die pun cakap"takpe2..saya tak masuk ikut pintu ni,saya lalu je."
erk...tak semena2 akuterasa seperti darah menyerbu naik ke arah muka dan berkumpul di pipi aku.memang tak tahu la nak cakap ape,aku just angguk je..malu tak terkata..haha last2,mase sampai kt pintu masuk bahagian depan pejabat tu,aku bertembung dgn brother tu lagi.Dia tersenyum tgk aku,aku jadi malu gile.mak aih,abang ni perli aku ke?ke perasaan aku je?huhu comel gile brother tu...kecik je org die..kecik ke?aku tinggi sikit daripada dia.hee nk kate chubby,takde la chubby sangat..hehe nk kate tough?bukan..ntah,tapi dari segi susuk tubuh die,mcm ok la.tak kurus n tak chubby sgt.(tapi nmpk cam chubby la jgk.hee)yang sedan sedan je.hehe
argh..tapi bukan kisah die yang aku nak crite..sebenarnye,lepas je brother tu kluar dripada kedai makan tu,ade la sekumpulan budak lelaki yg sepejabat dgn aku(dulu la..hee) datang ke kedai mkn tu.baru balik dari main futsall agaknye..aku tak tahu la kenapa,mase first2 tu aku cam ok je tgk diorang brkumpul kt kedai ni,sampai la satu saat tu,aku terlihat seseorang kt dlm kereta yg baru je masuk parking kt dpan kedai mkn ni.die sorang je.aku rase tak sedap hati.'dia ke tu?'hati aku tertanya2.n memang aku tak senang duduk bile budak laki yg aku tgk tu,memang dia~! Dia adalah budak lelaki yang aku sendiri tak tahu kenapa,selalu bile kat pejabat,tak kira di mana jua,bile terserempak dengan die,kiteorang masing2 akan terkaku.tengah duk syok2 bersembang,bergelak ketawa,bile terpandang je antara satu sama lain,memang akan terdiam.macam ade satu perasaan asing.aku tak tahu nak cakap camne.hurm..ade satu hari tu,aku kene amik satu dokumen kt unit die bertugas.aku masuk je kt unit die,aku dan die terpandang antara satu sama lain,muka die nampak macam trkejut gila bile tgk aku(ape?ingat aku ni hantu ke?huhu).reaksi dia tu buat aku jadi nervous sangat2.air muka die berubah kowt.mase tu,tak silap aku,die tengah bersembang,tapi bile die tengok je kehadiran aku,die terus cam tak tentu arah,apatah lagi aku,tergagap2 nk mintak dokumen.cuba bayangkan,dokumen yang aku nk amek tu,ade dengan akak yang duk kat sebelah dia ni.mane aku tak nervous,aku berjalan nak amik dokumen,seolah2 nak menuju ke arah dia,padahal aku nak menuju ke arah akak yang duduk di meja sebelah dia tu.huhu mase tu,hanye tuhan yang tahu.nama dia biar la aku namakn Y je.hee comel..memang susah da kowt nk jumpe orang name cm die ni.nama nabi2.hehe law ade pun,nama pak cik yg da tua2.
ok2..berbalik kpd situasi di kedai makan tadi,ya Allah,bukan main tak senang duduk aku dibuatnye.silap aku jugak,kenapa la aku duduk menghadap kearah diorang,tapi,bukan salah aku jugak,diorang tu macam takde tempat lain nak duduk,berlambak lagi tempat duduk yang kosong.ermm aku dgn Y ni,bleh dikatakn macam ade gosip jugk la.aku sendiri tak paham macam mane boleh ade gosip dengan die..tadi sepanjang keberadaan dia kt kedai makan tu,aku mencuka,tahu tak mencuka tu ape?(law budak2 yg salu bace novel mesti tahu ape masuk mencuka tu.hee) mencuka tu maksud dia bermasam muka..itu bagi pahaman aku la,tak tahu la law orang lain,lain pahaman nye.hee Mase tu,aku tak tahu kenapa,aku tak senang dengan kehadiran dia.Aku tak suka dia ke?
Dalam berperasaan macam tu pun,aku sempat lagi tersenyum..hee gembira dapat tengok die.die ni kecik je.kecik ke?ntah la..aku tak tahu nk cakap cmne,aku ase cam aku tinggi beberapa CM je drpd dia.hee
Aku suke tgk dia,sbb die comel..bukan salu pun aku tengok die.
Suke je tak bawa ape2 erti kan?suka tak bermakna sayang.hee takde sebab aku nak sayang dia.hahaha kelakar betul..boleh pulak sampai ke situ aku fikir.hee
Alamak...sebelum terlupa,jom Doakan kak Wan,iaitu kawan sekerja aku under brand Anakku,agar cepat sembuh n dapat masuk kerja hari rabu ni..law die tak masuk kerja hari rabu ni,tak leh la aku nk cuti..huu
Kak Wan tak kesian kan jue ke?Jue doakan Kak Wan cepat sembuh..tu la,kak Ma suh makan ubat,tak nak,kononye kebal la tu.tengok..sekarang sampai masuk wad bagai..umm..da hilang kebal ke?hee bukan jue yang cakap,kak Ma yang cakap camtu..sori ye Kak Wan.hee Cepat sembuh ya.huu :)

Kelakar kan?aku pun tak tahu nape,aku suka tgk lelaki yg kecik2 n chubby sikit.sbb nmpk comel sgt.hee

No comments:

Post a Comment