Thursday, July 14, 2011

Grenade !

lagu ni memang best . haha tetibe je aku ni . dengar lagu ni sambil layan perasaan frust . memang menitis jugak la kan air mata ni bila terlampau layan sangat perasaan . orang tu tak pape pun , kita plak yang lebih-lebih . kalau dah bukan jodoh , nak buat camne kan ? 

you said you loved me , you ' re a liar , because you never ever ever did , baby .

sebaris ayat ni dah bagi erti yang cukup mendalam bagi aku . sebab aku tahu dari awal kita couple , memang kau langsung takde perasaan . kau pura - pura dengan aku . kenapa la aku tak terfikir aku ni mangsa keadaan je ?

easy come , easy go , that ' s just how you live .

aku harap kau serius kali ni dengan pasangan baru kau . cukup - cukup la buat orang menderita . tak cukup lagi ke dengan apa yang kau alami ? perlu ke nak buat semua perempuan kecewa dengan lelaki sebagaimana kau kecewa dengan perempuan ?

i ' d still catch a grenade for you , throw my hand on the blade for you , i ' d jump in front of a train for you , you know i ' d do anything for you .

memang mustahil la aku nak buat semua tu , tapi tak cukup lagi ke dengan apa yang aku dah beri kan ? apa yang kau mintak , aku cuba beri sedaya - upaya yang termampu . sememangnya kau tak pernah hargai apa yang telah aku beri kan .

 yes i would die for you baby , but you won ' t do the same

kenyataan ini memang tepat . jarang lelaki sanggup buat benda yang sama macam perempuan . tapi aku tak cakap semua lelaki macam ni . aku dah bagitahu awal - awal ni , tak semua lelaki macam ni . tapi kebanyakan lelaki yang aku kenal memang semua macam ni . malang kan nasib aku ? hahaha

kalau lah hidup ini seindah novel , tapi Allah dah buat jalan hidup kita lagi baik daripada semua itu . Jalan hidup yang Allah atur kan lagi menarik daripada novel walaupun agak perit untuk dilalui . Setiap yang pahit hempedu  itu pasti akan di sulami dengan manis madu .

i would go through all this pain .

No comments:

Post a Comment